fredag 24 december 2010

En julklapp till alla mina läsare!

Eftersom det är julafton så måste jag ju ge ut något här på bloggen så nu på morgonen knåpade jag ihop ett eget litet mönster som jag nu ska lägga ut.
Här kommer det:

Gratis mönster på en hamster!

Detta är ett perfekt mönster för nybörjare eller ett snabbt arbete för en som har virkat lite längre.
Den tog mig ca.30 minuter att virka. Den är ca.6 cm lång och 3 cm bred.

Du behöver:
Virknål: 3,5mm
Garner i de färger som du vill ha din hamster i
Lite rosa filttyg
Brodernål
Ögon att klistra på eller svart garn att brodera med







Amigurumi mönster på en liten hamster:

Kropp:

V.1: 5fm
V.2: 2i1 (10)
V.3:1fm, 2i1 (15)
V.4: 2fm, 2i1 (20)
V.5-15: enkla varv, OBS! Byt till den andra färgen på varv 7 till varv 13, byt sen tillbaka till den första färgen.
V.16: 2fm, 2à1 (15)
V.17: enkelt varv
V18: 1fm, 2à1 (10)
Stoppa!
V.19: 2à1
Fäst tråden!

Öron, gör 2:

V.1: 3fm
V.2: 2i1 (6)
Stoppa ej! Fäst dom framme på kroppen.


Här ser man den lite från sidan också.


Klistra på eller broder ögon strax under ögonen, klistra fast en nos av rosa filttyg och brodera till sist en liten mun under nosen.

OBS! Tyvärr så vill kameran inte vara rättvis mot min hamster och det blir därför inga bra bilder!

KLART!

Säg gärna till om du har virkat en sån här och sen laggt upp bilden på din blogg, det är alltid kul att att ens mönster andvänds. 

Även om detta är ett gratis mönster så är det inte okej att lägga ut mönstret på någon annan hemsida utan att ha frågat mig om lov först, det är inte heller okej att säga att mönstret är ens eget. Man får inte heller sälja mönstret.
Och man får inte sälja figurer gjorda efter mina mönster!
Men ni får gärna ge bort figurer gjorda efter detta mönster!
Man får även visa upp figurerna på sin egen blogg men glöm då inte att länka till min blogg om du har gjort hamstern efter mitt mönster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar