onsdag 26 januari 2011

Mönster till en wafers!

Hej allihopa!

Nu är det dags för ett nytt gratis- mönster! Idag har jag virkat lite med min kompis så då blev det ett litet kex. Det var bus enkelt och jag tänkte att ni kunde få ta del av det.

Mönstern på en virkad wafers!

Förkortningar:

lm = luftmaska
fm = fastmaska
sm = smygmaska





Lägg upp 7 lm och vänd. Börja virka en fm i andra lm från nålen.
Virka fm hela vägen, virka sen en lm och vänd. Fortsätt så tills de blir så långa som du vill ha dom. Jag gjorde mina ca. 10 längder. Gör två becha och en brun. Gör alla lika långa.
Nu ska du sy ihop dom. Sy ihop dom med beach tråd och när du sytt ihop de tre delarna är ditt wafers klart!

Förändra lite också! Om du vill så kan man ju alltid göra den i mindre storlek, som kexen Jätten.

Även om detta är ett gratis mönster så är det inte okej att lägga ut mönstret på någon annan hemsida utan att ha frågat mig om lov först, det är inte heller okej att säga att mönstret är ens eget. Man får inte heller sälja mönstret.
Och man får inte sälja figurer gjorda efter mina mönster!

Men ni får gärna ge bort figurer gjorda efter detta mönster!
Man får även visa upp figurerna på sin egen blogg men glöm då inte att länka till min blogg om du har gjort kexet efter mitt mönster.

1 kommentar: