måndag 7 mars 2011

Fimo pysslat igen!

Hejsan svejsan!

Jag känner att jag har tappat lite av min virklust men jag har ustället fått MYCKET pyssellust!
Som att göra men fimolera, det är pilligt, kul och spännande att göra med för man vet aldrig riktigt vad det kan bli! Nu i kväll så blev det en klubba och en strutglass. Glassen har jag satt en ring i så att man kan hänga den i ett halsband. Klubban vet jag inte riktigt vad jag ska göra av den. Den blev bara till utav resterna från glassen som blev över. I morgon är det fettisdagen och då får man äta semlor. Nu är jag ju faktiskt inte så förtjust i semlor. Jag gillar inte mandelmassan.. Man kan ju äta en semla utan mandelmassa men då tycker jag inte att det blir riktigt samma sak, men men. Annars har jag inte så mycket mer att berätta mer än att vi hjorde något på hemkunskapen idag som jag faktiskt tyckte var ganska kul. Vi gjorde pannkakor. Nu tänker ni kanske: Pannkakor, det är väll inte något speciellt med det. Men vi gjorde fyra olika sorters. En smet som var som vanligt, en smet som var gluten fri, en smet som var laktos fri och en som var ägg fri. Just min grupp tyckte att de ägg fria och de gluten fria pannkakorna var godast. Men det är ju en smaksak! :)

Här är lite bilder på fimo pysslet:




Här är glassen i en kedja.


Och här syns att det att det finns en liten ring som man kan lirka in kedjan i.

Ha det bra så hörs vi snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar