måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag present och ett litet mönster...

Hej alla läsare!

Glad alla hjärtans dag på er allihop! Hoppas att ni har fått dela dagen med någon som betyder mycket för er!
Nu kan jag äntligen lägga ut bilderna på presenterna som blev två små nallar som håller i ett litet, litet rosa hjärta.
Jag tänkte att ni kunde få mönstret på hjärtat om man kanske vill ha det på ett litet paket eller kanske på bordet. Men först kommer det lite bilder på nallarna:



Grundmönstert till nallen kommer alltså härifrån
men benen,armarna och hjärtat är eget mönster.

Här kommer mönstert på mini hjärtat:

Båge:

V.1: 4fm
V.2: 2i1
V.3-4: två enkla varv
fäst tråden. Gör en till MEN, klipp inte av tråden!

Virka ihop bågarna med 3 fm och sätt dit en varvmarkör.
Virka sen såhär:

V.1: ett enkelt varv
V2: 1fm, 2-->1
V.3: ett enkelt varv
V.4: 1fm, 2-->1
V.5: ett enkelt varv
V.6: 2-->1
Lägg arbetet platt om du vill ha ditt hjärta platt eller stoppa det om du vill ha det stoppat.
Fäst tråden och ditt hjärta är klart!

Lycka till!

Sen vill jag också tacka så mycket för alla fina kommentarer som jag fått!
Ni gör verkligen min vardag ljus!

Här är en bild till er:


På bilden står det: Tack för alla fina ord!

Nu vill jag önska er en fortsatt trevlig alla hjärtans dag!


3 kommentarer: