tisdag 8 februari 2011

Virkad tårtbit!

Idag har jag virkat en liten tårtbit. Mönstret som jag  har andvänt mig av finns i Annika Messings bok: Välkommen till Virkligheten. Hon finns också på bloggen Virkverket.
Mitt nästa projekt blir nog lite virkade saker till alla hjärtans dag.
MEN JAG BEHÖVER LITE TIPS, KAN NI HJÄLPA MIG?!
Eftersom jag inte har så lång tid på mig så hinner jag inte virka något som är så stort och jag ska virka tre saker eftersom jag har en: mamma, pappa och en storasyster som ska få alla hjärtans dag presenter som är virkade... Hoppas verkligen att ni kan hjälpa mig med lite tips och ideér!

Här är lite bilder på tårtbiten så länge:


3 kommentarer:

  1. Har samma problem som du! Funderar på att göra ett fint virkat hjärta till min käre F. Med lite broderier... Kanske nåt för dig? Eller varför inte göra nån söt liten amis som håller i ett hjärta? Fin tårtbit!

    SvaraRadera
  2. Ja, ett hjärta är ju en super idé men jag har redan virkat hjärtan till min familj... Hmmhmmm, ja amisar uppskattas alltid men jag har inte tillräckligt mycket tid till att virka tre stycken men jag kan ju alltid försöka! Tack för dina tips och för att du gillade min tårtbit! :)
    Hoppas att du också får till det med alla hjärtans dag presenter!

    SvaraRadera
  3. Hvad med at haekle en hjerte-blomst?????? Idéen kom da jeg saa billedet af dine fine tulipaner.

    SvaraRadera