tisdag 15 februari 2011

Virkar födelsedags present.

Min storasyster fyller år om en dryg vecka och hon sa till mig för ett tag sen:

- Vet du Frida?
- Nä, vad då?
-  Jag önskar mig en virkad blå amigurumi som gärna får vara en flicka...

Då blev jag ju lite sugen att virka en blå födelsedags present till henne som kommer att vara en sorts flicka. :)
Hoppas att hon blir nöjd och jag kommer också att visa en bild på presenten när hon har fått den.
Men flickan som jag kommer att virka kommer jag att göra efter ett mönster i Mia Bengtssons andra bok.
Här är en länk på hur flickan kommer att se ut när den är klar (i alla fall på ett ungefär).


2 kommentarer:

  1. Tack! Vad snäll du är! Jag är jättenöjd. Jag har en massa garn över så kommer kanske virka en fru Lejon också :)

    Ska bli kul att se din blå flicka sen!

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Såg din lejonfru också. Helt bedårande hon med! :)

    SvaraRadera